tisdag 3 april 2012

Husets Hjärta!

I ett gammalt hus som är byggt från 1909 tycker jag man ska försöka bevara den genuina känslan av ett bondkök. Kan inte påstå att jag tycker dom som bott där tidigare har lyckats så där jättebra antagligen hade dom ett annat tänk.
 Dom har tex rivit ut det gamla trägolvet och ersatt det med en plastmatta!!!! HÄDELSE!!!
Såå jag kan tyvärr inte leta på ett gammalt golv därinunder utan får lägga in ett nytt golv.
Hoppas på att hitta ett ljust trägolv som inte är allt för dyrt.

Dom har däremot behållit den gamla gjutjärnsspisen !!!!Halleluja moment ...när vi sitter där och granveden sprakar och det snöar utanför...en kopp java har vi såklart i handen med :)

Köksluckorna är av trä och går att måla om så det ska vi göra, lämnar in dom på något ställe där dom får sprutmåla dem så det blir snyggt. Färgen blir såklart VITT!!!!

Köket är idag målat i grönt, vilket jag så klart inte tänker behålla.
Tänker mig en vit pärlspont och tapet upptill.

 Har så många ideer i huvudet nu och det ska bli så roligt att få verkställa det hela.


 Det kommer ta tid med hela huset att få som vi vill men vi har absolut inte bråttom det får ta tid för nu ska vi ingenstans.       Vi är hemma!

1 kommentar:

  1. Nu har jag dig på kornet här också. Schysst och kul att du är så cyberspacad att du skaffat dig en egen blogg. LYCKA TILL! / Ganters

    SvaraRadera