söndag 1 april 2012

Framtiden..

Hej !
Tänkte väl inte vara sämre än alla andra och skaffa mig en blog.
Å vad kan vara bättre än nu när det händer stora saker i mitt liv. Vi har precis skrivit på papperen och köpt ett hus Norrby
Det ligger i Stora Skedvi Dalarna och ni som läste Dalarnas Tidningar i går vet att dom planerat för att utveckla byggden till Sveriges Toscana. Hehe inte dumt att bo där va.

Men varför i allsin dar ska jag flytta dit som har tillbringat de sista 20 åren i Grycksbo??
Ja mycket saker har ju hänt de 2 sista åren i mitt Aliv.
Jag har skilt mig från mina barns far och mina barn har blivit så stora så att de flyttat hemifrån.
Har skaffat mig ett nytt liv i Playa del Vippan och funnit en ny fin kärlek.

Han jobbar mer neråt i Dalarna med egen firma och det har blivit många långa mil för att komma *hem* till mig. Men i Kärlek får man både ge och ta och eftersom jag nu har turen att få ett jobb i Falun och själv slipper pendla till underbara Leksand och Rättvik ( mer om dessa underbara platser kommer jag skriva om sen) så har jag inget som binder mig fast till Grycksbo så nu öppnar sig nya möjligheter.

Jag kommer självklart sakna alla mina fina vänner som har i Grycksbo men min förhoppning är att det är djupare vänskap och att vi inte kommer sluta träffas för det. Se på Anna min fina vän som flyttade till Örnsköldsvik för några år sedan. Vi har fortfarande mycket bra kontakt och pratar i telefon flera ggr i veckan. Hon kommer ofta ner och hälsar på och till Påsken funderar jag på att åka upp till henne en sväng.

Ja som ni ser det är mycket nytt och även det här med att blogga.
Ha överseende med min förmåga i början tex lägga upp bilder åssådär men på sikt tror jag det här blir skitbra.
Välkommen ....
Kram Eva

2 kommentarer:

  1. Ska bli kul att följa dig och grattis till erat gårdsköp. Nu ser jag fram emot lite bilder, kram Carina

    SvaraRadera
  2. Roligt att läsa din blogg Eva, bra initiativ ;-) Snygg och lättläst är den dessutom. Ser fram emot påsken och hoppas att du kommer hit till Övik på besök. Kram på dig.....Anna

    SvaraRadera