onsdag 8 augusti 2012

Min mamma.


Idag ska min mamma få  komma hem från ortopeden, hon har legat där i 5 dagar och fått smärtstillande för ryggen ( via ett morfinplåster) det har gjort henne lite snurrig så hon har absolut inte varit som vanligt och hon mår inte så bra heller. Nu fick hon inte vara kvar med utan ska hem idag. Jag var där i går och hämtade hem en rullator att stödja sig på och en förhöjd toasits och glidlakan. Bra service utav sjukgymnast Jenny iaf.

Det har kännts så tryggt och bra när hon varit där inne fått hjälp med det mesta utom att duscha!!!! Dom har inte duschat tanten på hela tiden hon varit där inne ,,,det tycker jag är konstigt.!!

Jag kan också bli arg o irriterad över min mor ibland mest för att hon är så envis.

Hursom helst så kommer det kännas oroligt ikväll och man blir orolig och ledsen och undrar varför kan det inte få vara bra? en skön och härlig ålderdom utan smärta överallt. Det händer något hela tiden tycker jag brännskador och tår och gud vet allt, å nu ryggen  !!!
Jag blir ledsen och när kvällen kommer tåren här fast jag försöker vara stark och hjälpa till.



                                                     Mamma och Jocke i Tällberg.( hon är så liten)



                                                        Jag o Mamma ( är vi lika?)



                                                            Vidablickar vid Vidablick!




                                                 Jag är också en mamma fast här ser han mest rädd ut !




                                                 Ska köpa en fin blomma åt henne idag tills hon kommer hem.

2 kommentarer:

  1. <3 Lilla mamsen . Kommer hon ha hemtjänst?

    SvaraRadera
  2. ja 3ggr/dagligen just nu i början, det känns bra och ett trygghetslarm har också installerats!

    SvaraRadera