måndag 21 maj 2012

Sarah Bernard

Jag har jojo sovit i natt,, vaknade vid 4 när Kenth gick upp, vaknade vid 6 för klockan ringde, hade lovat mamma att ringa o väcka henne idag hon ska in o operera en hammartå idag.
Somnade om och sen ringde kl igen kl kvart i 8 hade lovat att ringa o väcka Jocke som skulle skjutsa henne med. Märker ni att alla ska lita på att jag ska vakna då????

Sen hade jag svårt att somna om men ligger fortfarande kvar i sängen och orkar inte ta mig upp.
Hade tänkt jag skulle plantera mina pioner i dag men det regnar ju ute....igen.


Köpte en sort som heter Sarah Bernard, jag tänkte den biskvin är ju så god så det kan väl inte bli fel.








Uppkallad efter en fransk skådespelerska.


Härlig stylish på denna damen..

En riktig klassiker i svenska trädgårdar.
Stora fyllda blommor, ljust rosa som bleknar mot kanterna. Får även små röda stänk på kronbladen och ibland kan man se gula ståndare titta fram. Har något svaga stjälkar och behöver stöttas under blomningen. Blommar rikligt -Senblommande. Doftar. Blir 90-100cm hög.

Den är så ljuvligt vacker, hoppas min blir så där fin om några år.
Just nu är dom ganska små och ser hemskt klena ut.
Nej jag går väl upp o äter frukost då och väntar på att det ska sluta regna.

En fråga: är det fortfarande besvärligt att lämna kommentarer här på bloggen??

1 kommentar: