onsdag 28 november 2012

Vad bor du lilla råtta....

i din hatt......


Nää då inte alls för dom bor här oss oss!

Under diskbänken och mestadels i köket hör vi dom.

Råttfälla har införskaffats ( där har vi fångat 2 st).

En ultraljudsmaskin som man stoppar rakt i elnätet som ska hindra att dom vill komma in.

OCH den bästa av allt tror jag är ju Allan!.

Han gillar mus och den ska helst vara ljummen med puls.

Åå det är så jädrans äckligt men det är iaf gratis kattmat hahahah.( å näää han får inga pussar )

Hur som helst så tog han en i morse i botten på skafferiet.

Han markerar som en hund och står utanför och viftar stenhårt på svansen.

Då öppnade jag dörren och han hoppar in och musen hoppar ut,,,varpå jag skriker rakt ut som i en

riktig skräckfilm, fast jag visste vad som var på gång så blev jag såå jädrans rädd.

Tur för mig att jag hade skorna på mig annars hade jag nog dött.

Han tog musen på en gång och fick gå ut o äta upp den.

Naturens lagar är hårda men vi behöver verkligen en katt här på gården när det nu verkar finnas

en o annan gnagare här.

Det tog ca 10 min innan min puls och mitt blodtryck hade stabiliserats ordentligt.

Usch vilken start på morgonen haha.

 
Så istället för att baka här på eftermiddagen som jag hade tänkt så har jag städat ur hela skafferiet,
 
slängt bröd och lite nött o sånt som låg i öppna påsar, man vet ju aldrig vart dom små äcklen har varit.
 
Dom hade också varit bakom mikron för där hittade jag musprutt!
 
Vi får snart lägga ut råttgift med tror jag.
För som ni ser så verkar dom förberedda mot allt ! :)
 
Sen så skulle jag skriva nått mer men det har jag glömt nu.
 
Trött jag blir på mig själv.
Ha det bäst !!!

1 kommentar:

  1. Välkommen in i "glömt bort vad det va" klubben. Vi har upptäckt att det blir fler och fler på jobbet,som platsar i den nu. Åtminstånde vi 5 som är äldst. Men de yngre tjejerna, blir ju lik dem de umgås med.Smile!!!!/ BoP....

    SvaraRadera