söndag 11 november 2012

Hej...

har datavilat lite nu så här kommer ett inlägg igen.
Hoppas du saknat mig lite :)


Idag ska jag visa hur man gör om en gammal och tråkig tvättbräda.


                                               40:- Loppis.
 Först gör man den helt ren ifrån smuts och ev fett, sandpappra lite lätt.


 Jag kan aldrig hålla mig där jag ska med färgen så jag skyddar den ordentligt med tejp och papper.

Sen målade jag den helt vit.



 Bestämde mig för att ha en text på den,,, jag valde en fransk strof denna gång.

Lavage betyder tvätt /tvagning på franska.

Skriver ut den typsnitt man vill ha..
 Sen så vänder du på texten och suddar för allt du är värd med blyerts.


 Lägg den på plats och fyll i med blyerts (helst) ganska så  hårt ,,jaa inte supermanhårt men lite iaf.
 
När man tar bort texten sen så har du överfört din text.
 
 
Sen gäller det att inte vara så skakig på handen ( det är jag nästan jämmt)
så då blir det lite skralltigt, men det ser iaf hemgjort ut iaf hahaha


VOILA!!!!
Såå satte jag den på badkarskanten till slut.
Nu finns det säkert viktigpettrar som tycker den var finare från början men det tycker inte JAG.


 I dag har vi för övrigt varit på auktion, men inte en enda grej ropade vi in, det var mest skit där !

Ikväll blir det solsidan här. Hoppas jag att det är iaf.

Superskön Söndag på er !

3 kommentarer:

  1. Den tvättbrädan blev ooooooooooootroooooooooligt fin !!!!

    Kram på dig !!!

    SvaraRadera
  2. Klart jag saknat dig , men man behöver en paus ibland;-) Åhhhh du har ju bara sån fantasi... den vart skitfin ju!!!! Kramisar <3

    SvaraRadera